وبسایت Patientslikeme شبکه ارتباطی بیماران

مطالعات متعددی نشان داده است که ارتباط و تعامل بیماران با کسانی که بیماری مشابه به آن ها دارند و در واقع شبکه های بیماران بسیار می تواند در بهبود و کنترل بیماری های آنان اثرگذار باشد. «وبسایت Patientslikeme» بر اساس ارتباط میان بیماران ایجاد شده است و از سال ۲۰۰۴ تا کنون توانسته است بیش از ۳۰۰ هزار کاربر جذب کند.

هر فردی که دارای مشکل سلامتی یا بیماری است در این وبسایت ثبت نام می کند و در پروفایل خودش مشخصات بیماری، رودن درمان، علائم بیماری و داروهایی را که استفاده می کند مشخص می کند. پس از آن بر اساس مشخصات دموگرافیکی و بیماری های که دارد در گزوه های افراد مشابه خودش قرار می گیرد و در ارتباط با آن ها در مسیر درمانی از سایرین هم یاد می گیرد و هم یاد می دهد.

بیماران با هم در ارتباط هستند و از این ارتباط می توانند روند درمانی خودشان را هم پایش کنند. سازمان های بهداشتی و درمان با انجام پژوهش روی اطلاعات بیماران می توانند جامعه پژوهشی خوبی در اختیار داشته باشند.

ارزش های محوری این سایت عبارتند از:

  • اولویت دادن به بیماران
  • افزایش شفافیت
  • تقویت فرهنگ تعامل

PatientsLikeMe یک شرکت انتفاعی است که با نگرش انتفاع به وجود نیامده است. این وبسایت با فروش اطلاعات و ارائه خدمات به مراکز و نهادهای تحقیقاتی  کسب درآمد می کند.

بهبود کیفیت خدمات سلامت با شناخت دقیق عملکرد سیستم و استفاده از روش‌ها و ابزارهای مناسب علم مدیریت حاصل می‌شود. در وبسایت بهبود خدمات سلامت به مفاهیم و روش‌های مدیریتی در حوزه سلامت می‌پردازیم

۱ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *