جمع آوری اطلاعات درباره تجربه بیماران و کارکنان

یکی از بهترین روش های تعیین این که بیماران و کارکنان درباره مسائل و خدمات چه نظری دارند؛ پرسیدن از خودشان است و روش های مختلفی برای بررسی نظرات وجود دارد.
برای سنجش تجربه، دیدگاه، رفتار و ادراک از روش پیمایشی و پرسش نامه می توان استفاده نمود. مواردی که مورد پرسش است باید به دقت انتخاب شوند. معمولا از روش امتیازدهی ۵ امتیازی استفاده می شود و گزینه های بیشتر توصیه نمی شود چون باعث گیج شدن افراد می شود. بهتر است از مقیاس های متوازن استفاده کنید که گزینه خنثی (مثل: نه موافقم نه مخالف) در مرکز آن است. بهتر گزینه ها را به صورت کلمه ای بگذارید و نه اعداد تا از اشتباه پاسخ دهندگان جلوگیری شود.

scale

سوالات باز هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد مانند:
کدام جنبه از خدمات کیفیت مناسب تری دارد؟
کدام خدمات نیاز به بهبود دارند؟

حامد دهنوی

بهبود کیفیت خدمات سلامت با شناخت دقیق عملکرد سیستم و استفاده از روش‌ها و ابزارهای مناسب علم مدیریت حاصل می‌شود. در وبسایت بهبود خدمات سلامت به مفاهیم و روش‌های مدیریتی در حوزه سلامت می‌پردازیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *