ثبت وقایع و اتفاقات مهم هنگام پروژه بهبود

وقایع رویدادهای برنامه ریزی نشده و اتفاقی هستند که روی می دهند و نیاز به اقدام مدیریتی دارند. این رویدادها می تواند شامل ابزار نگرانی توسط فردی خاص، ارائه پیشنهاد، درخواست برای تغییر یا هر چیز دیگری باشد که می تواند روی پروژه بهبود تاثیرگذار باشد.

مدیریت وقایع در پروژه های بهبود بسیار حیاتی است و اگر این وقایع حل نشده باقی بمانند می توانند روند پروژه را تغییر دهند و روی زمان بندی و کیفیت پروژه تاثیر بگذارند.

وقایع باید توسط مدیر پروژه در دفتر ثبت وقایع ثبت شوند و به صورت دوره ای مورد بررسی قرار بگیرند. هم چنین اتفاقات مهم هم باید به مقامات مسئول و مدیران بیمارستان گزارش شوند.

ممکن است شما نیازی به ثبت وقایع و اتفاقات احساس نکنید اما آن چه که مهم است حساس بودن به اتفاقات و در صورت نیاز اقدام لازم در ارتباط با آن ها است.

جدول ثبت وقایع در ثبت و به روز نگه داشتن اتفاقات کمک می کند.

جدول ثبت وقایع در پروژه بهبود

ستون وضعیت نشان می دهد که واقعه جریان دارد و یا به اتمام رسیده است. وضعیت دو حالت دارد باز و بسته. اگر از نرم افزار اکسل استفاده می کنید به راحتی می توانید با فیلتر کردن وقایع باز یا بسته را بیابید.

نویسنده واقعه فردی است که آن را ثبت می کند

مسئول پیگیری واقعه فردی است که به دنبال حل و فصل واقعه است

در ستون اولویت یکی از حالت های زیر قرار می گیرد:
۱٫ قابل چشم پوشی
۲٫ اولویت کم
۳٫ اولویت زیاد
۴٫ بحرانی

سند ثبت وقایع باید به صورت مداوم بررسی و به روز نگه داشته شود و با ذی نفعان و تیم پروژه درباره وقایع همفکری شود.

اشتراک گذاری

بهبود کیفیت خدمات سلامت با شناخت دقیق عملکرد سیستم و استفاده از روش‌ها و ابزارهای مناسب علم مدیریت حاصل می‌شود. در وبسایت بهبود خدمات سلامت به مفاهیم و روش‌های مدیریتی در حوزه سلامت می‌پردازیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *