برنامه اجرایی (Action Plan) جزو کلیدی موفقیت در مدیریت پروژه است و معمولا زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار به شما در خلاصه سازی برنامه ها و تبدیل تصمیمات به یک جدول برنامه ریزی کمک می کند. این که چه کاری باید توسط چه کسی تا چه زمانی انجام شود
برنامه اجرایی دو هدف را دنبال می کند:
۱٫ اطمینان از این که همه ابعاد بهبود و همه جنبه ها مورد توجه قرار گرفته اند
۲٫ فرایند دستیابی به اهداف مورد نظر را به بخش های قابل مدیریت تقسیم می کند
برای تهیه برنامه اجرایی شما باید همه اقدامات بازم را تعیین کنید و سپس مسئولیت پیگیری را به افراد واگذار کنید و مشخص کنید تا چه زمانی کارها باید تکمیل شوند.
گام های تدوین یک برنامه اجرایی
۱٫ ابتدا وضعیت و شرایط فعلی خودتان را مشخص کنید. بپرسید «هم اکنون کجا هستیم؟»
۲٫ اهداف خودتان را با پرسیدن این سوال مشخص کنید: «می خواهیم به چه چیزی برسیم؟»
۳٫ گام هایی برای رسیدن به اهداف مشخص کنید با پرسیدن: «چه کارهایی باید انجام دهیم تا به شرایط مورد نظرمان برسیم؟»
۴٫ در نهایت مشخص کنید که چه کسانی باید برای رسیدن به اهداف کارهایی اقداماتی انجام دهند و تا چه زمانی؟
پس از تدوین برنامه اجرایی شما باید دائما آن را بازبینی و به روز کنید تا مطمئن شوید که اقدامات به خوبی انجام می شوند و اجرای برنامه در حال پیشرفت است
هم چنین سعی کنید برنامه اجرایی همیشه جلوی چشم اعضای تیم باشد تا تمرکز کافی روی آن ایجاد کنید
ویدئوی [button color=”blue” size=”small” link=”http://healthcareimprovement.ir/?p=167″ target=”blank” ]چه طور برنامه عملیاتی (Action Planning) بنویسیم؟[/button] را هم ببینید
دیدگاهتان را بنویسید