۱٫ تا آخرین لحظه ادامه دهید، برنامهریزی کنید که بدانید درباره چه چیزی باید ارتباط بگیرید، چه موقع، چرا، توسط چه کسی و چرا؟
۲٫ به افراد آنچه میخواهند بدانند بگویید نه آنچه که دوست دارید بدانند!
۳٫ پیام اصلی خودتان را به طور مرتب بیان کنید منتها به زبانی که گروههای مختلف بتوانند آن را بفهمند و با آن ارتباط بگیرند.
۴٫ زمانی ارتباط برقرار کنید که افراد فرصت کافی برای تصمیمگیری درباره چیزی که برای آنها مهم است را داشته باشند.
۵٫ اغلب با افراد ارتباط برقرار کنید و به آنها بگویید: به زودی، در حال انجام است، انجام شد.
۶٫ از روشها و رسانههای مختلف استفاده کنید.
۷٫ به آنها بگویید چطور میتوانند اطلاعات بیشتری کسب کنند.
۸٫ مطمئن شوید که رابطه شما دو طرفه است و فرصت ارائه بازخورد به سایرین داده میشود.
۹٫ بازخوردها را ثبت کنید و به افراد ارائه کنید.
۱۰٫ با افراد صحبت کنید و مرتبا به آنها گزارش بدهید (به ویژه اگر تأخیر وجود دارد) حتی اگر چیز جدیدی وجود ندارد.
[divider]
منبع: کتاب مهارت های بهبود کیفیت خدمات سلامت
دیدگاهتان را بنویسید