۱۴ توصیه کراسبی به مدیران برای بهبود کیفیت

فیلیپ کراسبی یک دانشمند مدیریت کیفیت بود که اعتقاد زیادی به نقش مدیران در بهبود کیفیت داشت. او ۱۴ توصیه به مدیران برای پیشبرد برنامه هایشان ارائه کرده است.

۱٫ تعهد مدیریت ارشد: مدیریت ارشد به عنوان کلیدی ترین فرد در ایجاد جنبش بهبود باید تعهد کامل و بیشترین مشارکت در این زمینه داشته باشد.

۲٫ تشکیل گروه بهبود کیفیت: مدیریت سازمان باید گروهی متشکل از همه بخش ها تشکیل دهد و افراد کلیدی را در آن موظف کند

۳٫ تعیین معیارهای کیفیت: کیفیت در هر کاری تعریف خودش را دارد در نتیجه مدیریت باید بتواند برای هر کار معیارها و سنجه هایی تعیین کند که با آن ها بتواند مشخص کند چه موضوعی نیاز به بهبود دارد.

۴٫ ارزیابی هزینه ها: بالاخره انجام برنامه های بهبود و از آن مهم تر نبود کیفیت هزینه هایی دارد که مدیریت باید این هزینه ها را شناسایی و تحلیل نماید.

۵٫ مطلع کردن همگان: همه افراد باید درباره کیفیت و اهمیت آن بدانند و در مسیر رسیدن به آن کمک کنند.

۶٫ اصلاح مشکلات اجرایی: در مسیر رسیدن به کیفیت یکی از نقش های کلیدی مدیریت شناسایی مشکلات و رفع کردن آن هاست تا کارکنان بتوانند با سرعت مناسبی حرکت کنند.

۷٫ پایش پیشرفت: هر مدیری باید بداند هم اکنون چند چند است یعنی کجای مسیر قرار دارد و باید برای فهمیدن میزان پیشرفت کارها شاخص ها را پایش کند

۸٫ آموزش سرپرستان: همه مدیران و سرپرستان باید برای اجرای بهبود کیفیت بخش خودشان آموزش های لازم را فرا بگیرند.

۹٫ نقص صفر: مدیر باید بتواند به کارکنانش نشان بدهد که کارها می توانند بودن نقص هم اجرا شوند تا کارکنان هم در برنامه های بهبود به تفکر نقص صفر باور داشته باشند.

۱۰ .هدف مداری: هدف گروه ها و برنامه ها باید مشخص و شفاف باشد. مدیران باید از کارکنان بخواهند که در مسیر اهدافشان حرکت کنند و مدام آن ها را بررسی کنند.

۱۱٫ تشویق به گزارش دهی: کارکنان باید تشویق شوند که حتی اگر اقدامی برای رفع مشکلات نمی توانند انجام دهند لااقل آن ها را به دیریت گزارش کنند.

۱۲٫ قدردانی: کسانی که فعالیت خوبی در برنامه های بهبود داشته اند و به نتایج قابل توجهی رسیده اند لازم است توسط مدیریت در مقابل جمع مورد تشویق قرار بگیرند.

۱۳٫ کمیته کیفیت: متخصصان کیفیت و مسئولان برنامه ها باید به صورت منظم و منسجم جلسات همسویی و همفکری برگزار نمایند تا تجربه ها، نظرات و مشکلات را به اشتراک بگذارند.

۱۴٫ تکرار و تکرار: مدیران باید بر بی پایان بودن بهبود کیفیت تاکید داشته باشند و مدام کارکنان را به تکرار برنامه ها و ارتقای دائمی آن ها تشویق کنند.

بهبود کیفیت خدمات سلامت با شناخت دقیق عملکرد سیستم و استفاده از روش‌ها و ابزارهای مناسب علم مدیریت حاصل می‌شود. در وبسایت بهبود خدمات سلامت به مفاهیم و روش‌های مدیریتی در حوزه سلامت می‌پردازیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *