یکی از بزرگترین مشکلات خدمت گیرندگان در خدمات سلامت؛ شفافیت بسیار کم خدماتی است که به آن ها ارائه می شود. در این موارد چون موضوع حفظ جان و سلامت افراد در میان است ممکن است چندان توسط خدمت گیرندگان مورد توجه قرار نگیرد اما جهت جهت افزایش پاسخگویی نظام سلامت و بهبود کیفیت خدمات تلاش برای افزایش شفافیت خدمات سلامت بسیار اهمیت دارد.
مطالعاتی که توسط موسسه پزشکی آمریکا صورت گرفته است وضعیت شفافیت بخش خدمات سلامت را در حدی ضعیف برآورد نموده است. به عنوان مثال:
- ۸۵ درصد از مردم به اطلاعاتی که امکان مقایسه کیفیت خدمات سلامت را به آن ها بدهد دسترسی ندارند.
- دو سوم بیماران هم اشاره کرده اند که یافتن اطلاعاتی درباره قیمت خدمات و همچنین کنترل هزینه ها برای ایشان بسیار سخت است.
درود بر شما ،با سپاس فراوان از مطالب بسیار مفید و کاربردی شما . لطفاً در خصوص آموزش بیمار هم مطالبی بگذارید . چراکه ایمنی بیمار ،کنترل عفونت ،حقوق بیمار همه در سایه آموزش بیمار تحقق می یابد .