ایمنی بیمار یعنی ایجاد سیستمی در بیمارستان که از بروز خطا و آسیب به بیماران جلوگیری کند. در یک نگاه کلی این مهم از ۳ طریق میسر می شود:

۱٫ به کارگیری روش هایی برای کاهش و حذف خطاها در بیمارستان

۲٫ ایجاد سازوکاری که اگر خطاها رخ دادند از ان ها درس گرفته شود تا دوباره تکرار نشود. مهم ترین روش این کار استفاده از مکانیسک گزارش خطاها است.

۳٫ ایجاد فرهنگی که برای ایمنی ارزش قایل باشد و همه افراد ایجاد ایمنی را ارزش بیمارستان تلقی کنند.

بهبود کیفیت خدمات سلامت با شناخت دقیق عملکرد سیستم و استفاده از روش‌ها و ابزارهای مناسب علم مدیریت حاصل می‌شود. در وبسایت بهبود خدمات سلامت به مفاهیم و روش‌های مدیریتی در حوزه سلامت می‌پردازیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *