همه بیمارستان های آمریکا از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند

همه بیمارستان های آمریکا از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند

پدیده شبکه های اجتماعی امروزه دیگر برای همه مفهومی آشناست و در کشور ما هم اقبال به آن روز به روز بیشتر می شود. شبکه هایی مانند فیس بوک، توییتر، یوتیوب و آپارات سایت هایی هستند که معمولا افراد در آن ها فعالیت دارند و برنامه های بازاریابی در این شبکه ها هم روز به روز بیشتر می شود. مطالعات اخیر نشان می دهد که تقریبا تمامی بیمارستان ها آمریکا در شبکه های اجتماعی حضور دارند.

بر اساس مطالعه ای که در مجله Journal of Medical Internet Research منتشر شده است رشد چشم گیر استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور افزایش سهم بازار، تعامل با بیماران، افزایش سودآوری و پیشبرد اهداف در راستای ماموریت آن ها را نشان می دهد.

میزان استفاده از شبکه های اجتماعی بر اساس آمارها به این صورت است:
• Facebook (فیس بوک): ۳۳۵۱ بیمارستان (۹۹٫۴۱% کل بیمارستان ها)
• Twitter (توییتر): ۱۷۱۳ بیمارستان (۵۰٫۸۲% کل بیمارستان ها)
• Foursquar (فوراسکوئر) : ۳۳۵۱ بیمارستان (۹۹٫۴۱% کل بیمارستان ها)
• Yelp (یلپ): ۳۳۴۲ بیمارستان (۹۹٫۱۴% کل بیمارستان ها)

یکی از مهم ترین دلایلی که بیمارستان ها را ترغیب به استفاده از شبکه های اجتماعی می کند انگیزه ارتباط با بیماران خارج از محیط کلینیکال و بیمارستانی است. ارسال ایمیل و ارتباط تلفنی با بیماران از جمله راه هایی است که جایگزین روش های قبلی شده است. مسلما یکی از مسائل مهمی که بیمارستان ها باید به آن دقت داشته باشند نقش استفاده از شبکه های اجتماعی بر رشد رضایت بیماران، کاهش هزینه ها و اتلافات و افزایش درآمد است.

با افزایش نفود فناوری اطلاعات در زندگی مردم و قوت گرفتن ارکان زندگی مجازی یکی از عرصه هایی بسیار مهمی که بیمارستان ها نباید از آن غفلت کنند فضای تعاملی شبکه های اجتماعی و پتانسیل های موجود در آن ها برای کمک به جامعه و ایفای رسالت اجتماعی بیمارستان ها است

بهبود کیفیت خدمات سلامت با شناخت دقیق عملکرد سیستم و استفاده از روش‌ها و ابزارهای مناسب علم مدیریت حاصل می‌شود. در وبسایت بهبود خدمات سلامت به مفاهیم و روش‌های مدیریتی در حوزه سلامت می‌پردازیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *