کار در بیمارستان که مشاغل و تخصص های مختلفی در آن وجود دارد و به نوعی می توان آن را جزو پیچیده ترین سازمان ها قرار داد ساده نیست و ملاحظات خاص خودش را دارد. موثر کار کردن و همکاری سازنده با دیگران در بیمارستان بسیار اهمیت دارد به همین دلیل رعایت اصول کار حرفه ای و تلاش برای ارتقای فردی می تواند کمک زیادی به شما بکند. در این راه توجه به اصول زیر می تواند کمک کند.
۱٫ مهارت های اجتماعی خودتان را افزایش دهید
اندکی محبوبیت میتواند در پیشرفت هر شخص بسیار سودمند باشد. تحقیقات مراجع معتبری چون مرکز تجارت و بازرگانی هاروارد، نشان میدهد که افراد بدون تردید و با کمال علاقه حاضرند با همکارانی که چندان ماهر نبوده، اما دوستداشتنی هستند کار کنند و علاقهای به کار با افراد بسیار ماهر اما فاقد نقاط مثبت شخصیتی ندارند. محققین متوجه شدهاند که اگر کارمندی محبوب نباشد، مهارت او هم بیفایده خواهد بود چون توسط دیگر همکاران نادیده گرفته خواهد شد.
۲٫ روحیه همکاری داشته باشید
لازمه کار در بیمارستان توجه جدی به همکاران و تلاش برای ارتباط نزدیک تر با آن ها است. افرادی که مدام با همکاران خود مخالفت کرده و در فضای عمومی به تخریب آنان دست میزنند، دیر یا زود کار خود را از دست میدهند.
۳٫ انجام کارها در زمان تعیین شده
اگر آخرین فرصت انجام کاری روز چهارشنبه است، تحویل آن در اولین ساعات روز پنجشنبه فایدهای نخواهد داشت. بیمارستان ها به افرادی قابل اتکا نیاز دارند. نرسیدن به ضربالاجل نه تنها رفتاری غیرحرفهای است، بلکه میتواند موجب از بین رفتن نتایج کار دیگران و برهم خوردن برنامه کاری افراد دیگر شود. هنگامی که تعهدی میدهید، بهترین کار این است که کمتر وعده داده و بیشتر عمل کنید.
۴٫ روی شغل و کارتان متمرکز باشید
برای انجام موثر کارها و رسیدگی به مسئولیتی که دارید لازم است که لازم است فکرتان متوجه کارتان باشد و کارهای شخصی و نامربوط را وارد محل کارتان نکنید.
۵٫ در جمع خوش باشید
خود را از دیگران جدا نکنید. در محل کار با افراد هم رشته و همکار خود آشنا شده و با آنها رفاقت کنید. کسانی که ارتباطات موثری ایجاد میکنند، میتوانند با اطلاع داشتن از چند و چون کارها، سریعتر از حد معمول مراحل کارها را گذرانده و موفقتر عمل کنند. این اشخاص در تیمهای موفقتر به کار گرفته شده و گزارش کار بهتری دریافت خواهند کرد، زودتر ترفیع گرفته و معمولا در فهرست پاداش هستند.
۶٫ به خودتان اعتماد داشته باشید
اگر به خودتان اعتقاد نداشته باشید، کس دیگری هم به شما اطمینان نخواهد داشت. سعی کنید همواره در حالت توانا باشید. از شکست و اشتباه نترسید. اگر اشتباه کردید، به آن اعتراف کرده و به کار ادامه دهید. از همه مهمتر اینکه هر موقعیتی را به چشم فرصتی برای آموختن در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که ترس از ریسک، بسیار مخربتر از اشباهات احتمالی خواهد بود.
۷٫ هدف داشته باشید
شکست در نرسیدن به هدف نیست، بلکه در نداشتن هدف است. برای خود اهدافی درنظر بگیرید و برنامه روزانه خود را بر مبنای رسیدن به آنها تنظیم کنید. اولویتهای خود را بشناسید و بر اموری متمرکز شوید که به هدفتان کمک می کند.
۸٫ با شخصیت باشید!
خوب یا بد، ظاهر مهم است. افراد از ظاهر شما نتایج مختلفی استخراج میکنند. پس هرگز با ظاهری آشفته و با البسه نامناسب در محل کار حاضر نشوید. صادق باشید، خوب صحبت کنید و از به کار بردن اصطلاحات عامیانه و عبارات پرکننده چون «به اصطلاح» و «به قول معروف» و… خودداری کنید.
دیدگاهتان را بنویسید