7 اصل برای بهبود وبسایت بیمارستان

۷ اصل برای بهبود وب سایت بیمارستان

وبسایت های بیمارستانی امروزه با توجه به نقشی که در اطلاع رسانی و تعامل با بیماران دارند بسیار اهمیت یافته اند اما به نظر توجه به کیفیت و کارایی وبسایت ها هنوز جزو اولویت های بهبود در بیمارستان های کشور ما قرار نگرفته است. هنوز اکثر وبسایت های بیمارستانی استانداردهای حداقلی طراحی را رعایت نمی کنند و نمی توانند ارتباط مناسبی با مخاطبان خودشان که بیماران هستند برقرار کنند. در این نوشتار به یک سری از اصول اولیه که در وبسایت های بیمارستانی باید مورد توجه باشند اشاره می کنیم.

۱٫ به صفحه آرایی و ظاهر سایت دقت کنید
سعی کنید مطالب خود را با تیتر جذابی آغاز کنید که شامل مهمترین بخش مطلب باشد. اگر مطلبی طولانی است آن را بخش بخش کنید تا کاربر بتواند به سرعت قسمت مورد نظر خود را پیدا کند. به یاد داشته باشید که خواندن از روی صفحه مانیتور برای همه کار آسانی نیست، پس باید حروفی با شکل مناسب و اندازه قابل استفاده در عموم کامپیوترها انتخاب کنید.

۲٫ به سبک نوشته ها و صفحات دقت کنید
به سایت خود تشخص ببخشید. سبکی را در نظر بگیرید که با محتوا و شخصیت سایت شما هماهنگی داشته باشد و در نظر داشته باشید که این سبک معرف خود شما هم هست و بسیاری از کسانی که هنوز به بیمارستان شما نیامده و امکانات شما را ندیده اند از روی وبسایت بیمارستان درباره آن قضاوت می کنند.

۳٫ به روز باشید
هیچ چیز بدتر از این نیست که فردی برای اطلاع از برنامه فعالیت درمانگاه بیمارستان به سایت شما مراجعه کند و ببیند که برنامه سه ماه پیش هنوز روی سایت قرار دارد و به روز نشده است. اگر نتوانید اعتماد مخاطبان را همان بار اول در سایت جلب کنید در بسیاری از موارد دیگر به سایت شما مراجه نمی کنند.

۴٫ مطالب مفید بگذارید
بیمارستان یک سازمان اجتماعی است و مسئولیت های اجتماعی آن طلب می کند که اطلاعات و راهنمایی لازم برای حفظ سلامت و مراقبت از بیماران را متناسب با خدماتی که ارائه می کند در سایت بیمارستان قرار دهد. تصور کنید که یک بیمار وقتی از بیمارستان مرخص می شود به او گفته شود که راهنمایی های لازم برای خودمراقبتی و حفظ سلامت در وبسایت بیمارستان قرار دارد و می تواند استفاده کند.

۵٫ مخاطب سایت خودتان را مشخص کنید و برای او مطلب بگذارید
بسیاری از مطالبی که در سایت های بیمارستانی قرار داده می شود معلوم نیست با چه هدفی هستند. این که بیمارستان دارای بخش اداری است و ۴ نفر در آن مشغول به کار هستند موضوعی نیست که لازم باشد در سایت بیمارستان برجسته شود. این که اخبار داخلی بیمارستان تقریبا همه صفحه اصلی سایت را به خودش اختصاص داده برای مخاطبان که عمدتا بیماران و افراد بیرون بیمارستان هستند جالب به نظر نمی رسد.
مسئولان سایت همیشه باید به این نکته که مخاطب سایت احتیاج به چه چیزهایی دارد و دقت داشته باشند این موارد را در دسترس قرار دهند تا باعث گیجی و خستگی مخاطب نشوند.

۶٫ دامنه‌ی و لوگو مناسب داشته باشید
یک دامنه ی خوب بهترین راه به یاد ماندن است.خیلی ها فکر میکنند دامنه های ۳ حرفی که ان ۳ حرف عدد هم باشد خیلی خوب است . راحت در یاد کاربر میماند در صورتی که اینطور نیست بلکه سایتی دامنه اش در یاد کاربر میماند که با به یادآوردن آدرس سایت موضوع انهم به خاطر بماند.
شاید به نظر زیاد مهم نباشد اما در اصل خیلی مهم است.لوگوی شما معرف سایت شماست. سایت بدون لوگو معنا ندارد زیرا لوگوی سایت به عنوان نشانی از سایت شما در همه جا خواهد بود و همیشه زمانی که یک بازدید کننده لوگوی شما را در سایتی دیگر میبیند سایی شما را به یاد می آورد. لوگوی طراحی شده برای شما باید یا دارای یک بار معنای خاص مرتبط با موضوع سایت شما باشد و یا باید به اندازه ای خاص باشد که بتوان تفاوت آن را حتی وقتی که با موضوع سایت مرتبط نیست احساس کرد.

۷٫ تعاملی کردن وبسایت
نظر خواهی از بیماران در سایت بیمارستان بهترین نمونه ی این موضوع است هر چند وقت یک بار نظر بیماران خود را در مورد خدمات و یا موضوعات دیگر مورد سوال قرار دهید و به بررسی کلی بپردازید. برای بررسب کیفیت خدمات، نحوه برخورد پرسنل و پیشنهادات بهبود کیفیت روی سایت هم حساب ویژه باز کنید.

بهبود کیفیت خدمات سلامت با شناخت دقیق عملکرد سیستم و استفاده از روش‌ها و ابزارهای مناسب علم مدیریت حاصل می‌شود. در وبسایت بهبود خدمات سلامت به مفاهیم و روش‌های مدیریتی در حوزه سلامت می‌پردازیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *