کتاب برنامه ریزی استراتژیک خدمات سلامت

کتاب برنامه ریزی استراتژیک خدمات سلامت

برنامه‌محوری و تدوین برنامه استراتژیک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارزش و اهمیتی زیادی در برنامه‌های ملی نظام سلامت کشورمان از جمله نظام اعتباربخشی پیدا کرده است اما نظام برنامه‌ریزی استراتژیک در مراکز درمانی کشور هنوز از انسجام کافی برخوردار نیست. کتاب برنامه ریزی استراتژیک خدمات سلامت توسط آلن روکرمن یکی از بزرگترین صاحب نظران برنامه ریزی در بخش سلامت نوشته شده است که با اتکا به بیش از سه دهه تجربه در حوزه برنامه‌ریزی؛ کوشش کرده است مفاهیم و روش برنامه‌ریزی استراتژیک در خدمات سلامت را به صورت کاملاً کاربردی تشریح کند. از ویژگی های برجسته کتاب این است که تلاش شده از مسائل مقدماتی و بدیهی عبور کرده و به ابعاد چالشی و مهم تر در ارتباط با برنامه ریزی استراتژیک با آوردن مثال های متعدد بپردازد.

 

[lightbox thumb=”http://healthcareimprovement.ir/wp-content/uploads/Healthcare-strategic-planning-web.jpg”]

این کتاب یکی از جدیدترین منابع برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک شناخته می شود و ویراش سوم آن توسط دکتر عباس خدادادی و حامد دهنوی ترجمه شده است. زوکرمن به دلیل استقبال زیادی که از نسخه اول کتاب صورت گرفت تا کنون دوبار آن را ویرایش نموده و در ویرایش سوم کوشش کرده آخرین یافته های علم برنامه ریزی استراتژیک را با ویژگی های مدیریت در بخش سلامت و تغییرات و تحولات این بخش پیوند دهد.
از نظر ساختاری کتاب در ۱۲ فصل تدوین شده به این صورت که در دو فصل اول مقدمات و ساختار پایه و رویکرد توصیه شده برنامه‌ریزی استراتژیک تشریح می شود. فصل های ۳ تا ۶ اجزای فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک را مرور می‌کنند و فصل‌های ۷ تا ۱۲ آمادگی پیش از برنامه‌ریزی و مسایل مربوط به فرایند برنامه‌ریزی را مورد توجه قرار می دهند

فهرست فصل های کتاب از این قرار است:
فصل ۱: آیا برنامه‌ریزی استراتژیک هنوز اهمیت دارد؟
فصل ۲: سازمان‌دهی برای برنامه‌ریزی استراتژیک موفق: ۱۲ گام حیاتی
فصل ۳: اقدام یک: تحلیل محیط
فصل ۴: اقدام دو: شناسایی جهت‌گیری سازمان
فصل ۵: اقدام سه: تدوین استراتژی
فصل ۶: اقدام چهار: اجرا
فصل ۷: ملاحظات مهم فرایند برنامه‌ریزی
فصل ۸: دستیابی به منافع برنامه‌ریزی استراتژیک
فصل ۹: از اجرا تا مدیریت استراتژیک
فصل ۱۰: به روزرسانی سالانه برنامه استراتژیک
فصل ۱۱: تشویق و ترغیب تفکر استراتژیک
فصل ۱۲: چالش‌های آینده برنامه‌ریزی استراتژیک و برنامه‌ریزان استراتژیک

 

 

 

روش های تهیه کتاب

  •  انتشارات مهکامه: خیابان انقلاب، خیابان فخررازی، نرسیده به تقاطع لبافی نژاد، کوچه انوری، پلاک ۸ طبقه دوم، تلفن ۶۶۹۶۱۵۰۹
  • برای خرید اینترنتی کتاب اینجا کلیک کنید
  • همچنین در کتابفروشی های آگاه، سیمای دانش، آوای ظهور می توانید کتاب را تهیه کنید